İznik Gezisi

İznik, Selçuklu döneminden günümüze kadar ulaşan çini sanatının önemli bir merkezidir.Fatih

Sultan Mehmet Vakıf Üni. Güzel Sanatlar Fakültesi ,Geleneksel Sanatlar Kulübü olarak kültürel

mirasımızı yerinde incelemek üzere sabahın ilk ışıklarıyla yola koyulup, İznik’te buluştuğumuz

rehberimiz eşliğinde şehre ziyarette bulunduk. İlk ziyaretimizi  Ayasofya Müzesi olarak bilinen ve

geçtiğimiz yıllarda ibadete açılan fethin sembolü Ayasofya Cami’sine yaptık. Rehber hocamızın verdiği

kıymetli bilgiler eşliğinde yapının manevi değerini daha fazla idrak ettik. Oradan yürüyerek şehrin ilk

camisi olan Hacı Özbek Camii ve hemen yanındaki Eşrefi  Rumi Camii ve Türbesini ziyaret ettik.

Manevi büyüklerimize  dualar edip camî içerisindeki duvarları donatmış olan çini eserlerini inceledik.

I.Murat Hamamı ve Kültür Evinden sonra Lefke kapısına yakın olan Çandarlı Ailesinin türbelerini

ziyaret ettik. Yanı başındaki Nilüfer Hatun imareti hakkında bilgi alarak şuan restorasyonda olan Yeşil

Cami’ye izin alarak girdik ve yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldık. Daha sonra öğlen namazını kılmak

üzere Ayasofya Cami’sine geri döndük, ardından yürüyerek lezzetiyle nam salmış olan Köfteci Yusuf’ta

öğlen yemeğimizi yedik. Molanın ardından Yenişehir kapısına yakın olan Antik Roma Tiyatrosu

kalıntılarını rehberimizin anlatımıyla dinledik. Yol boyunca çini atölyelerine uğrayıp, ustalarından

çininin yapım  aşamalarını gördük. Nilüfer Hatun Çarşısına gidip alışveriş yaptık ve daha sonra

okulumuz hocalarından Prof. Zeki Fındıkoğlu’nun atölyesine ziyarette bulunduk. Yağmur eşliğinden

İstanbul Kapı’ya doğru yürüyüşe geçtik. Arkadaşlarımızın surlar üzerine çıkmasıyla hoş ve keyifli anlar

yaşadık. Dönüşte Zeki hocamızı da alarak İznik Gölü’ne doğru yürüyerek yağmur altında temiz

havanın keyfini çıkardık. Göl kenarında çay içerken fotoğraflar çekildik. Son olarak Selçuklu başkenti

,Osmanlı mirası Ulemelar şehir ve Çini Diyarı olan İznik e veda ettik.